Cili Padi

Cili Padi

Tuesday, March 22, 2011

Rumahku Keluargaku Syurgaku

Alhamdulillah. Dah nak habis Mac 2011. Tak lama lagi masuk bulan baru. Cepat betul masa berlalu. Bulan Mac banyak sejarah. Paling hebat ulang tahun perkahwinanku yang ke 17. Erm..angka 17 lagi. Anak manis 17, aku lahir pada 17, tarikh nikah 17, sama tarikh nikah arwah emak bapakku. Bertuah sungguh kerana kebetulan pada tarikh yang sama.
Tahun ini aku dapat surprise dari anak-anakku yang kali pertama meraikan kami sempena ulangtahun perkahwinan. Aku tak sangka anak-anak aku dapat buat satu program yang simple tapi aku rasa cukup hebat. Sepanjang hidup aku, aku tak pernah meraikan ulangtahun perkahwinan kedua ibubapa ku. Alhamdulillah..kerana anak-anakku begitu ambil berat tarikh ulang tahun itu.
Sekarang aku rasa sebuah kehidupan berkeluarga telah sempurna. Ada tempat berteduh untuk anak-anak. Ada isteri yang penyayang. Anak-anak yang pintar. Jiran tetangga yang ramah tamah dan ambil berat. Rakan-rakan sekerja yang understanding. Uh betapa nikmatnya aku rasa hidupku sekarang. Mungkin berkat kesabaran ku dan ahli keluarga menempuh segala dugaan.
Aku berharap anakku berjaya dengan cemerlang dalam SPM tahun ni. Juga anak-anakku yang lain agar mengulangi kecemerlangan seperti tahun-tahun sudah. Mereka adalah hartaku yang tidak ternilai harganya yang selama ini mengangkat martabat keluargaku khususnya dalam bidang pelajaran. Biarlah aku miskin harta asalkan anak-anakku berjaya dalam pelajaran serta menjadi anak-anak yang solehah.
Kepada Allah Yang Maha Esa kumohon agar Kau limpahi kami dengan rezeki yang halal, dijauhi daripada sebarang fitnah dan niat jahat, diberkati hidup sekeluarga serta sentiasa berada dalam rumahtangga yang aman, tenang dan bahagia. Moga kami dilindungi oleh Allah daripada apa-apa angkara jahat yang cuba menganggu kedamaian kami sekeluarga. Amin.

No comments:

Post a Comment